Wednesday, March 17, 2010

Jangan Bersedih Lagi

aku terpanggil untuk menyentuh topik ini kerana ia umpama kata-kata semangat buatku jua agar berhenti bersedih, berhenti menyesali nasib dan kawasan yang sewaktu dengannya .. terima kasih buat temanku yang paling setia (aku tau ko tau sapa yang aku maksudkan) kerana tak jemu-jemu menasihatkan aku .. memberi semangat dan sebangainya agar aku kembali BERNYAWA dan lebih menghargai kehidupan yang mendatang ..

aku mengaku seminggu yang lalu aku memang terase seperti ZOMBIE .. siang malam tiada bezanya buatku lagi (seb baek tak jadi seperti kasim selamat dalam ibu mertuaku) .. tapi perlahan-perlahan aku belajar menerima apa yang telah di tentukan .. mungkin .. MUNGKIN .. ada hikmah di sebalik apa jua yang berlaku kini .. MUNGKIN aku akan menjadi seorang insan pekerja ibu yang lebih baik dari semalam kerana aku kini lebih menghargai sebuah kehidupan .. aku nampak kini hidup jika terlalu sama rentaknya maka akan malaplah suasananya .. ia perlukan WARNA .. dan segala cabaran dan dugaan yang berlaku adalah warna-warna itu ..

aku kini hanya memandang ke hadapan .. aku tak ingin lagi memandang ke belakang (jeling2 mungkin kot) .. aku harus maju dan maju dan maju .. times dont wait for anyone .. ini adalah kehidupanku kini .. aku want to be a new me (INSYAALLAH) ..

No comments:

Followers