Thursday, March 11, 2010

BUNTU ... KELIRU ... PERSIMPANGAN DELIMA

aku kini amat buntu dengan keadaan diri aku sekarang ini .. kenapa aku jadi begini .. mungkin kerana permasalahan yang melanda diri ini ketika ini .. bak kata orang tua .. Di Luah Mati Emak .. Di Telan Mati Bapak .. apakah keputusan yang paling TEPAT untuk aku ambil ketika ini .. tapi yer mungking ada benarnya kata-kata seorang teman aku .. apa-apa jua keputusan yang ingin kau ambil .. jangan di pengaruhi oleh orang yang tak mengerti apa yang sedang kau lalui ketika ini .. Pisau dan Timun di tangan kau .. terpulang untuk kau untuk mencorakkannya ..

memang benar kata temanku itu tetapi keputusan yang bakal aku buat nie akan melibatkan satu jangka masa amat panjang dan ia bukan hanya melibatkan diriku .. lebih UTAMA adakah ia bakal memanafaatkan permata2 hatiku atau ia akan membawa mereka lebih terkecewa dari sekarang ini ..

entahlah .. Ya ALLAH .. aku teramat Buntu Keliru dan di Persimpangan Delima ketika ini .. berilah sedikit pedoman agar aku boleh membuat sesuatu keputusan yang paling TEPAT .. dan aku juga mohon agar sesapa yang disekelilingku ketika ini memberi aku sedikit ruang untuk aku merenung dan menilai manakah jalan atau lorong yang ini aku dan permata hatiku pilih ..

Buntu Keliru dan benar-benar di Persimpangan ... rase-rasenya malam ini akan mengalir lagi mutiara jenih dari kolam mataku .. sememangnya aku teramat letih ketika ini ..

No comments:

Followers