Tuesday, August 4, 2009

Seasonal Flu Vaccine & Travel Insurance

Agenda aku hari ini ialah mencari vaccine & travel insurance untuk Irfan .. almaklum Irfan akan berangkat ke Swiss pada 24 Ogos nie .. Vaksin MUNGKIN tak der masalah besar kerana ada kerabat aku yang bekerja di hospital .. cuma perlu angkat telefon dan bertanye .. Travel Insuran ada sedikit kesulitan kerana dia travel ALONE so banyak syarikat yang tak cover kanak-kanak travel alone without parents ..

meh aku bercerita tentang vaksin yang perlu dia ambil sekarang .. lebih-lebih lagi dengan penularan wabak H1N1 nie .. aku disarankan agar membawa Irfan ke hospital yang ada menyediakan vaksin yang di beri nama "Seasonal Flu" sebagai langkah berjaga-jaga .. so far yang aku tahu HUKM ade vaaksin itu dan kos dia tidak terlalu mahal berbanding dengan hospital swasta .. so one of this day aku kena carik masa untuk bawa dia ke sana

sekarang aku ingin bercerita tentang Travel Insuran .. aku baru lepas menelifon 4 syarikat insuran yang ada menyediakan insuran perjalanan ini .. 3 syarikat tersebut menolak kerana atas alasan anakku travel alone so they dont cover .. aku hampir putus asa .. search punya search diinternet (syukur skrg semua info bole didapati di hujung jari) aku jumpa satu syarikat ini .. sambil menanti talian di sambung aku berdoa agar yang ini ade menyediakan perkhidmatan tersebut .. panggilan berjawab dan SYUKUR mereka ada tapi kosnya agak MAHAL sedikit dari insuran yang biasa aku gune ..tapi nak buat cam mana kan .. tak kan tak nak ambil .. apa-apa jadi nanti aku gaks yang pening kepala .. so pejam mata dan BAYARLAH ..

sekian ..

No comments:

Followers