Saturday, August 15, 2009

Adek Kena Campak

Today 16 Ogos 2009 adek (Muhammad Yusuf Adlan) kena campak .. aduss kesian tengok muke dia .. Demam dia dah mula dari hari Selasa lepas so Rabu aku amik EL bawa ke klinik doktor mengatakan hanya Kahak yang banyak maka ubat cair kahar di beri .. Khamis di hantar ke umah MakSu seperti biase .. keadaan masih demam tetapi sedikit ceria berbanding dengan keadaan hari Rabu .. Rabu mmg sunguh2 menguji kesabaran .. Dari pukul 2 pagi hingga ke malam tak dan nak cilok untuk lelap mate kerana adek merengek aje .. Di pendekkan cerita Jumaat pagi seperti biase aku bangun pukul 530 kejut anak2 hendak ke sekolah .. si kakak dah tanye kenapa muka adek merah sangat .. aku yang sedang sebok di dapor hanye mendengar sekali lalu .. bile tibe masa untuk di angkat ke umah MakSu baru aku perasan .. Adusssss sahih ler nie .. Campak tetapi aku tak dapat cuti kerana surang lagi teman sekerja bahagianku anaknya di tahan di wad .. Aku dengan berat hati terpaksa menghantar ke rumah MakSu sambil memohon jutaan maaf (psttt Adek TERjangkit pon dr sana) tetapi bukan niatku untuk membalas dendam tetapi Terpaksa .. untuk yang tidak tahu .. Aku hidup sendiri di sini .. maka tiada suami yang boleh aku minta untuk membantu dalam keadaan2 begini .. Hari ini demam adek telah tiada .. dia dh boleh senyum tetapi kenkadang masih meragam .. tetapi merah badan masih belum berkurang .. ade yang mengatakan mandi gune daun inai .. gune daun mambu ke sambu ke bambu ke aku pon tak pasti .. yang pasti WA LOTIH ooooooooooo .. disini aku kasik gambo dia dan tompok2 merahnyer untuk tatapan umum

No comments:

Followers