Tuesday, February 24, 2009

Tanggal 18 February 2009

Salam,

Dah lama rasanya aku tak menulis di sini yer .. hurmm tajuk hari ini TANGGAL 18 FEBRUARI 2009 .. Ia penuh b ermakna bagi aku kerana pada tarikh tersebut jam 9.20 pagi aku selamat melahirkan puteraku yang ke tiga secara pembedahan .. Hurmm kalau ditanye tentang perasaan sebelum pembedahan itu .. macam-macam rasa ade .. kalo ikan ade ikan 3 rase .. aku maybe ade 3003 rase kot .. jam 7 pagi aku dah berada di depan pintu hospital sedia untuk menyerah diri dan perot .. jam 8.50 pagi aku telah di tolak ke bilik pembedahan .. hurmm makin ler berdebak debuk di dalam hati ini .. untuk menenangkan hati aku berborak ler ngan nurse yang ade .. dan masa yang di tunggu telah tibe .. tepat jam 9 pagi doktor yang menjagaku dan pakar bius masuk ke OT .. bile di tanye pada aku cammane perasaan .. jawapan yang aku berikan .. LAGI CEPAT MULA LAGI CEPAT SELESAI .. gelak aje doktor tu .. setelah di bius walau separuh badan tp aku tetap lalok ler .. tau2 aje mereka tunjuk baby padaku .. masa itu jam tepat 9.20 pagi .. bayi lelaki seberat 2.8kg selamat dilahirkan.. ALHAMDULILLAH .. by jam 10 pagi semua selesai .. aku di tolak ke bilik pengawasan .. ibuku memberi tahu pakar bius tersebut yang mengazankan anakku .. terima kasih banyak2 .. aku menginap di hospital tersebut selama 3 hari 2 malam .. hurmm satu pengalaman yang sungguh membosankan sebab segala pergerakkan amat terbatas .. pada hari kedua tiub kencing di cabut dan aku mula bergerak ke toilet .. hurmm SEKSA sungguh .. tp itulah cabaran seorang ibu berkorban demi untuk anak tersayang ..

hari ini genap bayiku berumur seminggu (7 hari) .. nama yang telah dipilih ialah MUHAMMAD YUSUF ADLAN BIN RAMLI .. semoga dia menjadi seorang yang berhemah sesuai dengan nama yang di bawanya itu ... pagi tadi aku membawanya berjumpa doktor kerana dia ade kuning sedikit .. dan bila di timbang berat nyer telah bertambah 100 gm .. aminn .. peningkatan yang baik .. dan menurut doktor tahap kuningnya tidak membimbangkan .. cume perlu di beri minum yang kerap ..

so far dia tak banyak meragam .. bangun dan nanges hanya untuk susu .. ok lah siren dah berbunyik .. masa untuk melayan si kecik .. nanti kalo senang2 aku akan masukkan gambar nyer pulak yer ..

bye

No comments:

Followers